donderdag 12 april 2012

Mmmm, speculaas

Ik ben de laatste jaren niet meer zo van de pakjes. Maar in mijn kelder had ik nog 2 pakken mix staan om (gevulde) speculaas mee te maken. Al een half jaar over datum, maar ach, droge mix. Daar kan niet zo veel mee mis gaan.
Bovendien ben ik ook niet van het weggooien.
Dus maakte ik twee grote speculaaskoeken.
Door de ene deed ik gemengde noten en gedroogde cranberry's (voor herhaling vatbaar kan ik je vertellen, mmmm, daar eet je je vingers bij op).
Door de andere deed ik biologische muesli met rozijntjes. Ook heeeeeeerlijk.

Wel in stukken snijden meteen als het uit de oven komt. Dan is het nog zacht.

O ja, en ssst, ik deed er nog geraspte pure chocolade over da's met kleine kinderen niet heel handig, wel lekker.

2 opmerkingen:

  1. Hmmm, ziet er echt lekker uit (ik dacht eerst even dat de koeken verbrand waren, maar pure chocolade... goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!