dinsdag 2 augustus 2011

Vakantieknutselen Met Jongens (3)

Dit keer hebben we stenen beschilderd. En dit soort knutselen is voor mij al bijna..... euh, over the top. Ik ben een priegelaar, een prutser, en ook wel een knutselaar. Maar schilderen met de kinderen? Mijn zoons vonden het geWELdig!!!! Oo die hebben zo vreselijk genoten. We hadden vorige week stenen gezocht en verf gekocht. En elke dag werd mij gevraagd, 'mama, wanneer gaan we de stenen beschilderen?' Maar ja, ook in de vakantie kun je ergens simpelweg geen tijd voor hebben. En soms heb je wel tijd maar is het niet handig. Maar nu hadden we een goed moment. Het kleinste zusje lag op bed, dus het tafelkleed kwam op tafel. De stenen werden opgezocht, de mouwen opgestroopt, de puntjes van twee tongen kwamen uit de monden (en misschien ook wel eentje uit mama's mond want die schilderde vrolijk mee).
 
Mijn stappen op weg naar een knutselmoeder (haha) gaan sneller en makkelijker dan ik dacht. En dat moet ook, want zusje is al 2 en die wil straks ECHT knutselen. MeisjesKnutselen, met een hoofdletter M en K. En tegen die tijd MOET ik het kunnen.
Kijk eens mama, ik heb koffie!!!

De verf komt van de Action en kost 99 cent. Aangezien de stenen binnen liggen heb ik er niet opgelet dat de verf waterbestendig moet zijn.

5 opmerkingen:

  1. Leuke tip, want met de regen in het vooruitzicht, moeten we de kids nog kunnen bezighouden, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, was het gewone verf of speciaal iets dat voor de stenen kan dienen. Ik zit hier ook met twee jongetjes thuis en slecht weer, dus verzinnen we wat knutselmomenten.
    Een tijdje geleden vroeg ik ook of je bij jou een pakketje voor die mooie juwelen maken kon kopen, heb je er al meer info over?
    Groeten katrientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het al even aan het blogbericht toegevoegd. Maar dit is dus gewone, simpele, goedkope verf van de Action.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk geworden!!
    en prachtig vh vindselmuseum (blijft een mooi woord ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee! Dat ga ik hier ook doen. Gisteren heb ik met de jongens zeepkettingen gemaakt en dat vonden ze superleuk! Zeep raspen, kneden, koekvormpjes uitzoeken, gaten prikken, lintjes uitzoeken, volgorde bepalen... Het was boven verwachting leuk! Ik heb ze nog niet geblogd, kwam op het idee door het blog van Mariette.

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!