maandag 6 juni 2011

Geen i-Pod maar een Pod-i

Via iemand op het Dragen en Voeden forum kocht ik een lang stuk BB slen Strawberry stripes, een stuk stof geknipt uit een lange draagdoek. Zelf had de verkoopster van de andere helft een ringsling gemaakt, iets wat ik ook ooit al eens deed.
Ik wilde graag nog eens een Podaegi maken. Wat een Podaegi is kun je hier lezen.
Voor het lijfje moest ik een stukje stof kiezen wat paste bij de banden, maar toch een beetje een knal-effect eraan zou geven. De kleuren van strawberry stripes zijn niet echt fel te noemen. Ik geloof dat het aardig is gelukt.
Mocht je nou zelf zo'n Podaegi willen maken, er zijn verschillende patronen op internet te vinden, zoals hier en vooral hier. Wat ik zelf heb gedaan:
  1. Een stuk draagdoek van 2,3 meter horizontaal in tweeën geknipt. Je hebt nu 2 lange banden van 2,3 meter x 35 cm.
  2. De onafgewerkte kanten omzomen. De banden zijn klaar.
  3. Voor het lijfje tweemaal een stuk stof van 50x80cm. Als je hier twee verschillende stofjes neemt kunt je hem reversible maken.
  4. Voor binnen in het lijfje nog een stuk stof van 50x30 cm. Dit moet echt stevige stof zijn, bijvoorbeeld canvas.
  5. Aan het laatste stuk stof bevestig je schuin de banden en zet ze goed vast met gestikte X-en. Op het blog van Making a Wrap-Pod staat beschreven hoe je de stof kunt vouwen.
  6. Vervolgens leg je de lagen stof met alle goede kanten op elkaar, waarbij je moet bedenken dat alles wat nu aan de binnenkant zit, je straks aan de buitenkant ziet. Ook dit staat beschreven op het blog.
Hier zijn de foto's van mijn resultaat.


Heel belangrijk is hoe je kindje achter op je rug zit. Het kontje hoort lager te zitten dan de knietjes. Op de bovenste foto is dat niet het geval, maar hier zet mijn dochter zich af om te kunnen zien wat er achter haar gebeurt (wat doet papa toch met dat fototoestel).

3 opmerkingen:

  1. ik heb ook altijd al een willen maken. Een Mei Tai was aan mij niet besteed, vraag me af of dit iets is voor ons...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het zeer aangenaam om geen heupbanden te hebben. En het is heerlijk om met de banden haar kontje te kunnen ondersteunen, dat scheelt weer op de schouders.

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!