zaterdag 19 juni 2010

Baby-bad-doek tutorial

Deze baby baddoek is een leuk cadeautje en niet moeilijk om te maken. Die op de eerste foto heb ik gemaakt voor mijn tweede zoon. Ik had nog geen lockmachine en heb de afwerking van de randjes met de locksteek op de naaimachine gedaan.
Je kunt een nieuwe handdoek gebruiken, maar eigenlijk is een oude beter. Hoe ouder hoe zachter. Ik heb hier een effen handdoek gebruikt, maar wat dacht je van een doek met een mooie retro print, of bloemen.

Je hebt nodig:
- handdoek
- lapje stof ter grootte en breedte van de handdoek
- bolletjesband
- lint

Leg de bolletjesband op de stof, bovenaan de lap





 
 
en naai dit vast.
Het bolletjesband komt straks mooi op het puntmutsje van de doek. Naai het lint wat je had gepland ertussen. Ik heb hier toch gekozen voor een leuk sierstiksel.







Leg de handdoek en stof op elkaar en speld dit aan elkaar vast. Strijk vaak met je handen over de stof en de handdoek heen zodat alle oneffenheden verdwijnen en het zo plat mogelijk op elkaar komt te liggen.
Werk de randen af met de lockmachine (denk erom! haal die spelden eruit), of met je naaimachine. In het laatste geval knip je de stof zo goed mogelijk op de juiste maat. De bovenste rand laat je nog onafgewerkt.
Sla de bovenste randen tegen elkaar, zoals je vroeger op school begon een bootje te vouwen.






De handdoek komt aan de binnenkant en dit is ook waar de baby op komt te liggen. Speld dit vast, zorg ervoor dat alle stof, ook de handdoek aan de binnenkant, goed in het stiksel vast komt te zitten.
Et voila, klaar! De baby ligt in een heerlijke zachte handdoek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!