donderdag 11 maart 2010

Twee meidencadeautjes



Het is zo leuk om te maken, deze etuitjes voor stiften. Die met de potloden zijn goed in de smaak gevallen bij het jochie van 1, en vooral bij zijn moeder. Nu zijn er twee nichtjes jarig die ook voorzien horen te worden van leuke cadeautjes. En omdat ik de zelfmaak-smaak te pakken heb deze leuke "potlodenrollen". Het buitenstofje is van Ikea. De binnenstofjes zijn restjes die ik nog had liggen.
Dit is simpel. Je legt de laag stof strak om de stift heen en dan meet je het stuk op wat plat op de onderlaag ligt. Zo veel cm. heb je per stift nodig. Hier was het 3 centimeter per stift. Voor 6 stiften dus 18 cm. Beide stofjes zijn dubbel genaaid. En ik nam per zijde 1 cm. extra. De stiften zijn 20 cm. hoog. De lapjes waren 42x19cm.
Vandaag heeft het eerste nichtje er eentje in ontvangst genomen en volgens mij vond ze het erg leuk!! Ze is vandaag 12 jaar oud geworden.
Volgende week gaat het tweede nichtje er eentje in ontvangst nemen en zij wordt dan 5.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!