dinsdag 16 maart 2010

Tekenen met je naaimachine


Afgelopen weekend heb ik ook thread sketching on fabric geprobeerd. En ik vond het toch LEUK!!! Tekenen op je naaimachine, wat een geweldige uitvinding. Clutterpunk heeft er heel wat van laten zien, ik vind haar blog erg inspirerend. Ik heb, net als zij, een vogeltje getekend. Ik deed dit met potlood op de stof (ik ga er van uit dat dit er wel weer af gaat in de was, anders moet je stofkrijt pakken maar dat had ik niet bij de hand). En vervolgens naai je langs alle lijnen. En dit hoeft helemaal niet netjes, want dan bereik je juist het leuke geschetste effect.

Het eerste vogeltje dat ik maakte daar was ik niet tevreden over. De stof ging bobbelen. Dus pakte ik bij het tweede vogeltje een stuk papier en naaide dat mee. Maar dit stukje papier kun je niet aan de onderkant van de stof doen, want dan pakt het ondertransport van de naaimachine het papier niet en trekt hij de stof niet mee. Dus deed ik het papier aan de bovenkant. Geen goed idee! Ik kreeg het er niet allemaal tussen weg. Zelfs niet in de wasmachine.

Driemaal is scheepsrecht. Ik legde onder de stof nog een laagje stof. En dit ging goed.

Wat vinden jullie?

3 opmerkingen:

  1. je kan ook tekenen met zo'n stukje (hotel)zeep, das wast er zeker uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi ! Als je van dat dunne zijdepapier gebruikt,krijg je dat wel helemaal weg en het is ook nog doorschijnend zodat je ziet waar je naait. Maar jij had al een andere oplossing gevonden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk om te doen he! ik plak altijd een stukje vliseline aan de achterkant tegen het bobbelen en trekken van de stof. leuke blog heb je btw, kom hier viaviavia en ga je volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!