woensdag 2 december 2009

Servies beschilderen miniworkshop!

Volgende week zaterdag dus de kerstmarkt. Ik ben nu voorbeeldservies aan het beschilderen voor de miniworkshops die ik die dag ga geven (als er mensen zijn die dat willen doen, ben benieuwd). Dus ook voor lezers van mijn blog deze miniworkshop:

Stap 1: Je neemt een glas, in dit geval een frans wijnglaasje.
Ontvet het glas met ammoniak, of bv. St. Marc ontvetter (dit ruikt naar dennenbomen en is dus fijner dan ammoniak).

Stap 2: Nodig:
- Decorfin Porcelain paint, kies de kleurtjes die jij leuk vindt. Ik heb zilver (807), zwart (746) en lichtblauw (543) gebruikt.
- 2 satestokjes. 1 om de verf mee door te roeren. Vooral de zilververf die je rechts op de foto ziet moet je lang en goed roeren omdat de zilverpigmenten naar onderen zakken. Dit geldt ook voor goud en koper.
Stap 3: Met het satestokje zet je stipjes in een patroon. Met meerdere kleurtjes ziet dit er leuk uit. En iedereen kan dit!!
Vooral op dit franse wijnglaasje is het gemakkelijk een leuke print te maken. Er staan lijntjes in het glas, volg die voor een feestelijk effect.

Stap 4: Laat het servies een dag, maar bij voorkeur iets langer, drogen. Zet het in de oven, stel die in op 150 graden en bak het servies in 40 minuten af. Laat het afkoelen in de oven.

Je kunt het als waterglas gebruiken, als feestelijk wijnglaasje, of als glaasje voor een waxinelichtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!