donderdag 3 december 2009

Ook leuk, een bord

Nog een kleine miniworkshop voor iedereen die mijn blog leest. Hele simpele foefjes, met zo'n leuk resultaat. Nogmaals; iedereen kan het!! Dat is ook niet waarom ik workshops ben gaan geven. Ik ben zelf ook alleen maar een creatief figuur die graag ziet dat anderen ook creatief bezig zijn. Ik geef geen cursussen, ik geef gezellige avonden workshops. Doordat de ene roze ideeën heeft en de andere groene, krijgt een derde blauwe ideeën. En 't staat zo leuk bij elkaar. En meestal is er zo gezellig gekletst (en hoor ik wel 100x "wat is dit toch leuk om te doen").
Dus, een kleintje weer:
Stap 1: Om dit resultaat te krijgen neem je twee mooie borden van wit porselein, overal te koop.











Stap 2: Nodig:
- een tamponneerkwast
- rol afplaktape
- Decorfin porcelain paint
- schaar
- van die papieren kleedjes die je in een restaurantje onder je kopje koffie krijgt (ik kocht ze bij de Blokker)

Stap 3: Je knipt in het midden van het papieren kleedje een gat. Met de tape plak je hem vast op het bord.
Stap 4: Je neemt de tamponneerkwast en doopt hem in het potje, het teveel aan verf dep je even op een papiertje. Dan kun je gaan tamponneren. Je tikt met de kwast op de gaatjes waar de verf moet komen.



Bij dit bord knipte ik het kleedje in tweeën en plakte beide helften aan een kant van het bord.
Stap 5: Als de verf nog nat is haal je voorzichtig het kleedje van je bord af. Dit doe je dus direct na het tamponneren. Als je het na een minuut of 10 doet is de verf droog en trek je die er met het kleedje mee af.



Voila, zie hier het resultaat. Een dag of meer laten drogen. Tijd voor
Stap 6: In de oven zetten, temperatuur instellen op 150 graden. Als deze temperatuur is bereikt 30 minuten laten afbakken. Ik stel de timer altijd op 40 minuten in zodra het in de oven staat. Als de timer gaat de oven uitzetten, het servies laten afkoelen in de oven.

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk gedaan zo met die sierrandjes van zo'n onderleggertje.

    Ga het ook eens proberen.

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Binnenkort ga ik met een groep meiden aan het schilderen en dit idee ga ik zeker meenemen...mag ik wel een foto van je lenen voor deze groep?

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!