donderdag 15 oktober 2009

De belastingdienst

Deze week moest ik voor het eerst aangifte doen van mijn omzetbelasting (btw). Niet al te lastig te begrijpen, maar wel als je steeds maar kleine momentjes hebt om er aandacht aan te besteden. Nu was de aangifte niet zo ingewikkeld want de afgelopen periode heb ik weinig workshops gegeven. Geen dus. Maar het is wel nieuwe materie, dus ik moest me er toch even in vastbijten.
Nu weet ik hoe ik btw-aangifte moet doen op papier. De volgende keer kan het elektronisch, nog makkelijker. Ook heb ik een aantal nieuwe dingen gehoord waar ik rekening mee moet houden. Mijn facturen dienen voorzien te zijn van een aantal vaste items. En als ik inkopen doe voor de workshops moet ik een btw-bon laten uitschrijven, anders kan ik de bon niet gebruiken bij mijn belastingaangifte. Handig om te weten.



Maar wel saai hè?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!